Van Rijswijker naar raadslid: hoe gaat dat? Heel simpel: als je lid bent, of bereid bent lid te worden, kun je je tot 15 september 2021 aanmelden bij onze kandidatencommissie (mail naar: kc.groenlinks.rijswijk@gmail.com). Zij maken graag kennis met je en zijn erg benieuwd naar je motivatie en drijfveren. Ook bespreken ze het vervolgproces met je. Vervolgens zal dit najaar onze Rijswijkse algemene ledenvergadering - op voordracht van de kandidatencommissie - een lijst met geweldige GroenLinks kandidaat-raadsleden vaststellen! Misschien gaan we samen met jou de gemeenteraadsverkiezingen tegemoet.

Gaat dit allemaal wat te snel voor je? Dat begrijpen we. Maak dan eerst kennis met ons lokaal bestuur of een huidig raadslid (mail naar: groenlinks.rijswijk@gmail.com). Wij vertellen je meer over GroenLinks, onze lokale afdeling, en over wat het fractiewerk precies inhoudt.

What’s in it for me? Een gezellig en leuk team, maar ook een leerzame ervaring en een heel eervolle job: als verkozen raadslid vertegenwoordig jij iedere Rijswijker! Daarnaast ontvang je een maandelijkse vergoeding voor je inzet en tijd. Houd er rekening mee dat je gemiddeld tot 16 uur per week als raadslid actief bent.

Wat vind jij belangrijk voor Rijswijk en wat kan er in jouw ogen anders of beter? We gaan er graag met je over in gesprek.

Het bestuur van GroenLinks Rijswijk,
Bauke, Marc en Peter