Heb jij een Groen en Links hart? Vind jij een groene omgeving en eerlijke kansen voor iedereen belangrijk? Wil je meer te weten komen over hoe (lokale) politiek werkt en of dit mogelijk iets voor jou is? Overweeg je een lidmaatschap of heb je interesse in het werk als raadslid? Doe dan mee met de lokale leergang van GroenLinks Haaglanden. Schrijf ons een mail waarin je aangeeft waarom jij mee wil doen!

Onder leiding van Jeroen van Rossum (fractievoorzitter GroenLinks Leidschendam-Voorburg) en Esther Punte (voormalig fractievertegenwoordiger GroenLinks Den Haag én Zin in GroenLinks landelijk) organiseren wij in 2017 de lokale leergang. Tijdens deze leergang laten we je in vier bijeenkomsten kennismaken met:

1. GroenLinks en de waarden van GroenLinks. Op zaterdag 28 januari 2017.
  2. GroenLinks in de gemeente (mét gastsprekers uit de lokale en landelijke politiek). Op zaterdag 25 februari 2017.
  3. Vaardigheden (debattraining, moties etc.). Op zaterdag 25 maart 2017.
  4. Terugblik + vooruitblik (wat heb je geleerd en hoe ziet jouw politieke toekomst eruit?). Op zaterdag 13 mei 2017.

Wat moet je doen om in aanmerking te komen voor de leergang? Schrijf een motivatiebrief van maximaal 1 A4. Hierin geef je aan:

• Je naam en woonplaats;
  • waarom je mee wil doen met de leergang;
  • of je wel of geen lid bent.

Mail je brief naar secretariaat.denhaag@groenlinks.nl. Binnen twee weken ontvang je van ons een reactie of je deelname is goed gekeurd of niet.

Je kunt je aanmelden tot 15 januari 2017.

Let wel: deze leergang is op basis van vrijwillige inzet, de leergang is níet vrijblijvend. Deelnemers worden geacht bij alle bijeenkomsten aanwezig te zijn. Bij afwezigheid dient men dit ruim 24 uur van te voren, met reden van opgaaf, te melden.

Zie je het zitten om mee te doen, maar heb je eerst een vraag? Bel of app Jeroen van Rossum of Esther Punte gerust, wij zijn zeer benaderbaar.

Tot hopelijk ziens op zaterdag 28 januari!

Namens de organisatie,

Jeroen van Rossum (06-21508787) en Esther Punte (06-26144566)