Nieuws van Marloes Borsboom

Voor een verbindend, duurzaam en stabiel bestuur

GroenLinks mag binnen de nieuw te vormen coalitie, bekend gemaakt door verkenner Sjaak van der Tak, het voortouw nemen in de formatie. Een nieuwe rol voor GroenLinks. Vertrouwen en verbinden zijn de kernwoorden van ons verkiezingsprogramma en dat vertrouwen hebben we gekregen van een groot deel van de Rijswijkse inwoners. En dat vertrouwen willen we waarmaken, voor gaan staan, want door die inwoners is er legitimiteit voor wat we doen.

Samenwerken aan het Rijswijk van straks

Marloes Borsboom

Groene wijken waar iedereen zich thuis voelt. Ook ouderen die daarbij wel wat hulp en zorg kunnen gebruiken. Ook nieuwkomers van de expat tot en met degene die zijn land moest verlaten omdat het er niet veilig meer is. Energiezuinige woningen waar we zonder gas koken en stoken. Culturele hot spots die elk wat wils bieden. Marloes Borsboom vertelt hoe “haar” Rijswijk van straks er uitziet.

GroenLinks wil fietsverbinding stad, natuur en zee

GroenLinks wethouders in de gemeenten Delft, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg en Wassenaar pleiten voor een fietsverbinding door stad en natuur naar zee. Het fietspad begint in Delft en gaat door de vier gemeenten naar het strand in Wassenaar. Op deze manier kunnen fietsers genieten van een prachtige route. De lancering van de route is zondag 5 maart om 13 uur langs de Vliet ter hoogte van het Jaagpad 6 in Rijswijk (Herberg Vlietzicht).

Zelfredzaamheid

Marloes Borsboom

Vanochtend een gesprek gehad op het stadhuis waarin mij de vraag werd gesteld hoe ik als bestuurder denk over zelfredzaamheid. Een terechte vraag, omdat zelfredzaamheid nu vaak uitgangspunt is van de te verlenen zorg na de doorgevoerde decentralisaties. En nu we als gemeente aan zet zijn, waar wordt dan vanuit gegaan?

Eenzaamheid

Marloes Borsboom met haar oma

Oma stond in het verzorgingstehuis bekend als de dame die het meeste bezoek kreeg van iedereen. In de eerste toespraak over oma tijdens haar afscheid afgelopen week kwam dat al naar voren. En toch was dat bezoek haar nog niet genoeg en keek zij altijd vanuit de zaal naar de ingang of er nog iemand aankwam. Haar kamer is nu leeg, en de leegte die zij achterlaat voelt iedereen om haar heen.

Overpeinzingen van een wethouder jeugd

Marloes Borsboom

Ik heb vannacht na het debat met de raad veel na liggen denken. Als wethouder jeugd, na de decentralisaties volledig verantwoordelijk voor de jeugdhulp, zoek ik mijn weg in het bedienen van de inwoner. Zorgen dat de inwoner die hulp nodig heeft, en daar recht op heeft, dat krijgt. En dat die inwoner centraal staat en alles om die persoon heen geregeld wordt, dichtbij huis. Want daar doen we het voor, voor de (kwetsbare) inwoner. Dat uitgangspunt moeten we vasthouden en niet loslaten.