Nieuws over Marieke Alberts

Gratis parkeren is niet te betalen

Gisterenavond nam de Rijswijkse raad een geamendeerd voorstel aan voor aanpassingen binnen de bestaande parkeersystematiek, maar echte veranderingen blijven nog uit. Terwijl effectief parkeerbeleid volgens GroenLinks juist bijdraagt aan leefbaarheid en luchtkwaliteit.

Kap met ongecontroleerde bomenkap

In Rijswijk is het nu toegestaan om bomen in vele voor- en achtertuinen en zieke bomen zomaar, zonder enige vorm van vergunning, te kappen. Om dat te voorkomen dient GroenLinks komende dinsdag tijdens de raadsvergadering amendementen in op de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).

Kaderdebat 2019

Bijdrage van GroenLinks fractievoorzitter Marieke Alberts tijdens het kaderdebat vanmiddag met bespreking van de voorjaarsnota 2019 en de kadernota 2020.

Enquête invullen voor minder reclamedrukwerk

De gemeente Rijswijk heeft een enquête opengesteld over het invoeren van een ja-ja sticker. GroenLinks kwam eind 2017 in de raadsvergadering met het plan om deze sticker in te voeren, zodat mensen alleen reclamefolders ontvangen als ze daar door middel van een sticker op hun brievenbus om vragen.

Natuur in ieder bouwplan

Groen Eikelenburg

GroenLinks wil dat stadsnatuur voldoende aanwezig is in alle (ver)bouw- en (her)inrichtingsplannen in Rijswijk. Daarom roept GroenLinks het Rijswijkse bestuur vandaag op om ieder ontwerp natuurinclusief te maken door te kiezen uit een lijst van maatregelen die goed zijn voor de natuur en het welzijn van dieren en mensen.