Nieuws over Marieke Alberts

Natuur in ieder bouwplan

Groen Eikelenburg

GroenLinks wil dat stadsnatuur voldoende aanwezig is in alle (ver)bouw- en (her)inrichtingsplannen in Rijswijk. Daarom roept GroenLinks het Rijswijkse bestuur vandaag op om ieder ontwerp natuurinclusief te maken door te kiezen uit een lijst van maatregelen die goed zijn voor de natuur en het welzijn van dieren en mensen.

Rijswijkse Marieke Alberts lijstduwer GroenLinks Zuid-Holland

De Rijswijkse fractievoorzitter Marieke Alberts staat op plek 38 van de kandidatenlijst van GroenLinks Zuid-Holland. Daarmee is zij een van de lijstduwers en dé GroenLinkse kandidaat uit Rijswijk voor de Provinciale Statenverkiezingen op 20 maart 2019. Vandaag stelden de leden van GroenLinks Zuid-Holland de kandidatenlijst vast.

Rijswijk maken we samen

De volgende tekst sprak fractievoorzitter Marieke Alberts uit bij de bespreking van het Collegewerkprogramma in het gezamenlijke forum vanavond.

Kaderdebat 2018

Bijdrage van GroenLinks fractievoorzitter Marieke Alberts tijdens het kaderdebat vanavond met bespreking van de jaarrekening 2017, de voorjaarsnota 2018 en de kadernota 2019.

Veilig digitaal Rijswijk

Respect my privacy

GroenLinks wil weten hoe het met de privacy van Rijswijkers en de beveiliging van hun gegevens zit nu de gemeente steeds meer digitaal werkt. Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, waarover op 21 maart een referendum is, kunnen alle Rijswijkers afgeluisterd worden en hun gegevens ongezien doorgesluisd worden naar buitenlandse diensten. Daarom stelt GroenLinks vandaag vragen aan het gemeentebestuur.